Tromsø.jpg

Tide vinner kontrakt i Tromsø

Onsdag 27. juni reiste Roger Harkestad (Konsernsjef), Jon Karstein Frantzen (Regionsjef), Hugo Nordvik (Logistikksjef ) og Jan Helge Sandvåg (Teknisk Direktør) til Tromsø for å signere kontrakten for «Tromsø-området» i Tromsø.

Tide er tildelt kontrakt på å kjøre bussene i Tromsø og på Karlsøy i åtte år fra 1. august 2019. Det ligger i tillegg inne en opsjon på ytterligere to år. Kontrakten, som ble undertegnet av Harkestad og fylkesordfører Knut-Werner Hansen, er et resultat av en omfattende anbudsrunde. I anbudet har det vært stilt strenge krav til pris, kvalitet og miljø. Kvalitetsaspektet har blant annet gått på hvordan den nye operatøren skal drive bussene både sommer- og vinterstid.

Fylkesråd for samferdsel og miljø, Iver B. Prestbakmo, forteller at anbudsrunden

har vært tøff med hele fem tilbydere, der man i løpet av anbudsrunden har forhandlet

med finalistene for å få så gode løsninger som mulig.

Det skal årlig kjøres 6,3 rutekilometer i kontrakten ved hjelp av rundt 300 sjåfører og  151 driftsbusser.

Stemningen svar svært god under signeringsmøtet, og alle aktører virker svært fornøyde med utfallet av denne prosessen.

Tide hadde også et meget trivelig møte med de tillitsvalgte i Nobina kvelden før signering. Vi møtte to spente tillitsvalgte som sier at Tide virker å ha en svært god tilnærming til måten å lede en bedrift på, med sjåførene i fokus og en passe dose ydmykhet. Vi ser frem til et godt samarbeid i tiden som kommer.