Søk i feltet over

Hovedlogo

Logo er den viktigste visuelle eiendelen til Tide. Ved å bruke logo på riktig måte på tvers av kommunikasjonsflatene, skaper og opprettholder vi en sterk merkevare
som viser hvem vi er, hva vi gjør og hva vi vil. På samme måte. Alltid.

Logo består av navnetrekket Tide, symbolet med de åtte kronbladene, lagt på en sirkelform. Merket er en revitalisering av tidligere Tide-logo, og er først og fremst tilpasset digitale
brukergrensesnitt som nettsider, intranett og mobilapplikasjoner. Logo er alltid Tide Grønn eller i en negativ versjon hvor sirkelen er hvit og logotype er hvit.  

 

 

Logovarianter

Logoen finnes i en positiv eller negativ variant. Som hovedregel skal positiv variant alltid benyttes. Negativ variant brukes sammen med en av profilfargene.
Grønnfargen er alltid Tide Gønn. Se kapittelet «Farger».

 

 

 

Logo med pay-off

Logo med pay-off skal i hovedsak alltid brukes der øvrig kontekst i flaten omhandler kommunikasjonskonseptet. Logo med pay-off finnes i positiv og negativ versjon som vist i figurene..

Logo fargebruk

Det er bakgrunnen til logo som alltid bestemmer hvilke versjon vi bruker. I hovedsak skal Tide-logo alltid stå positiv på hvit bakgrunn. Denne versjonen kan alternativt brukes mot Tide Indigo og Tide Grå. Positiv Tide-logo kan også brukes mot et foto, dersom det blir tilstrekkelig kontrast og lesbarhet, i de tilfellene pay-off er med.

Les mer om farger i kapittelet
«Farger».

Tide-logo_bakgrunn