Elbuss Bro

Ny direktør for menneske og kultur i Tide Buss AS

Tide er svært tilfreds med å kunngjøre at Ingeborg Morken er ansatt som ny direktør for menneske og kultur i Tide Buss AS. Ingeborg Morken kommer fra stillingen som direktør for næringsliv i Tryg AS, og vil tiltre 5. august.

- Jeg er veldig glad for å kunne ønske Ingeborg Morken velkommen til oss. Tide er busser, bybaner, ruter, billetter, logistikk, holdeplasser og drivstoff. Men mest av alt er det mennesker, og i Tide er det våre 5.600 medarbeidere som skaper verdier og resultater. Ingeborg bringer med seg omfattende og betydelig erfaring fra store, komplekse organisasjoner og vil være et sterkt bidrag til at Tide når målsettingen om å være en solid og foretrukket arbeidsgiver, sier Roger Harkestad, konsernsjef i Tide AS.

Ingeborg Morken (46 år) er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole med tilleggskompetanse innen jus. Hun har også mottatt utmerkelsen Vinner Årets unge leder 2015, og var blant Topp 10 Vestlandets ledertalent i E24s kåring i 2012.

Arbeidskarrieren til Ingeborg startet hos Radisson SAS Hotel Norge. Deretter arbeidet hun 15 år i Fjordkraft, hvor hun gjennom ulike lederstillinger fikk omfattende kompetanse innen ulike fagfelt, sist som konserndirektør operations. Siden 2019 har hun vært direktør for næringsliv i forsikringsselskapet Tryg AS, en stilling som innebærer operativt ansvar for forretningsenheten.

Stillingen direktør for menneske og kultur har en sentral rolle i både Tides strategiske og operative arbeid for å legge til rette for gode, lønnsomme arbeidsplasser preget av en sunn og attraktiv kultur. Ingeborg vil arbeide både med de overordnede strategiene i konsernet innenfor dette fagfeltet samtidig som hun vil inngå i den øverste ledelsen i Tide Buss AS.

- Ingeborg har de rette faglige og personlige egenskapene for å fylle denne rollen i konsernet. Hun har gjennom sine tidligere jobber stått frem som en meget dyktig og synlig leder med stor organisatorisk forståelse. Hun har vist evne til å bygge gode team, mobilisere store, mangfoldige organisasjoner, og vært en drivkraft innenfor forretningsutvikling og operasjonell effektivitet, sier Jørgen Haukås, administrerende direktør i Tide Buss AS.

- Videre har hun solid erfaring med endringsinitiativer som har resultert i forbedret drift, økt servicekvalitet og høyere medarbeidertilfredshet, fortsetter han

Ingeborg Morken, ny direktør for menneske og kultur i Tide Buss AS.

- Jeg gleder meg veldig til å begynne i Tide og lære kulturen i Tide å kjenne. Jeg gleder meg spesielt til å hilse på så mange kollegaer som mulig i tiden fremover, fra nord til sør, sier Ingeborg Morken.

- Jeg blir veldig motivert av Tide sitt viktige samfunnsoppdrag. For at vi skal lykkes med oppdraget, må alle vi som jobber i Tide jobbe sammen. Sammen er et nøkkelord for meg i denne sammenheng, kraften i at vi alle bidrar mot felles mål er enormt sterk. Vi må sørge for at det er gøy å gå på jobb og at vi er stolte av arbeidsplassen vår. Jeg ser frem til å bli en del av laget!, fortsetter hun.

Ingeborg Morken er gift, har to barn og er bosatt i Bergen. Hun vil tiltre stillingen i starten av august.