Jørgen Haukås tiltrer stillingen som konstituert administrerende direktør i Tide Buss og Tide Buss og Bane

Administrerende direktør Rune Myrseth (47) har sagt opp sin stilling i Tide Buss AS og Tide Buss og Bane AS. Regionsjef for Bergen, Jørgen Haukås er konstituert i stillingen.

Rune Myrseth, som tiltrådte som administrerende direktør 1. juni, har valgt å trekke seg fra sin stilling.

- På den korte tiden har jeg rukket å bli kjent med mange dyktige og dedikerte kollegaer, som er oppriktig opptatt av å tilby et best mulig kollektivtilbud til passasjerer i Norge. Alle ansatte og hele organisasjonen tar et stort samfunnsansvar under komplekse rammebetingelser, noe som var en sterk motivasjon for meg da jeg aksepterte stillingen. Men når man kjenner at jobben ikke passet inn med forventningene jeg hadde ved tiltredelsen, er det beste for begge parter å avslutte så tidlig som mulig, sier Myrseth.

- Lederstillinger på dette nivået er det ikke mange av i Bergen, men når det ikke fungerer så må en ta konsekvensen av det. Nå skal jeg bruke god tid på å finne de riktige mulighetene for fremtiden, sier Myrseth.

Konsernsjef i Tide AS og styreleder i Tide Buss AS og Tide Buss og Bane AS, Roger Harkestad, beklager at Myrseth har valgt å si opp sin stilling og ønsker han lykke til med nye utfordringer. - Vi skilles som venner, sier Harkestad.

- Samtidig er jeg glad for at Jørgen Haukås har takket ja til å være konstituert i stillingen. Jørgen har jobbet i Tide i ett års tid, og har allerede imponert med sin innsikt i bussfaget, og ikke minst inngående driftskompetanse, sier Roger.

Jørgen kom til Tide fra stillingen som Country Operation Manager i Plantasjen, hvor han hadde det overordnete ansvaret for den norske organisasjonen, med en omsetning på i underkant av 3 MRD NOK og om lag 1500 ansatte. Han har solid og allsidig erfaring, en betydelig forretningsforståelse og god erfaring med å lede store og komplekse prosesser.

Jørgen har et betydelig lederansvar for fire anbudsområder i Bergens-regionen og jobber tett med hele ledergruppe drift. Jørgen vil fortsette å være regionsjef parallelt med å bekle rollen som administrerende direktør i Tide Buss og Tide Buss og Bane. I en midlertidig periode vil Roger fungere som  regionsjef for Bybanen. Prosessen med å beslutte en permanent løsning starter rett etter sommeren, sier Roger Harkestad.